En gala för Härnösand!


Foto: Maria-Thérèse Sommar, Härnösand.
Jag är på Gala-humör! Foto: Maria-Thérèse Sommar, Härnösand.

En företagsgala värd namnet kan jag inleda denna blogg med. Igår bevistade jag årets företagsgala i Härnösand vilket gick av stapeln på Sankt Petri logen vid halvsjusnåret. Dagen till ära hade vädret hela dagen varit på strålande humör sånär som en liten regntrudelutt mitt på dagen men den var försumbar. Redan från start anade man att det skulle bli fest och pompa, en hel del glamour och deltagarna som äntrade porten till Logen visade yttre attribut på ett medhavt festhumör. Ingången inramades av en skönsjungande kör som delgav vårens vackra sånger. Jag kom dit och kände mig ganska välklädd för tillfället, dock utan de nästintill obligatoriska högklackade skorna, något som jag med min fulla längd anser att jag inte behöver, jag mäter 1 meter och 77 centimeter över havet. Med mina snygga lite silvriga gympadojor kunde jag koppla av från rädslan att trilla omkull. Jag är inget ämne för catwalken om vi skriver så. Det var spännande att hälsa på alla och språkas vid lite, ett och annat visitkort växlades. Jag var där för första gången men det var inget hinder för mig i kontakten med andra. Det vankades sedermera en ytterst delikat meny och jag fann mig bra i sällskap med mina bordsgrannar. Måltiden, bestående av tre rätter avnjöt vi allihop och den var välkomponerad. Jonatan Norberg samt personal, på Sankt Petri Logen, gjorde en festkväll ännu mer festlig!
Vi fick chansen att se ett fenomenalt utfört program i sång och musik av en grupp som kallar sig Fancy Pants som har förankring i såväl Härnösand och Kramfors, vill man se dem i aktion kan man med fördel göra det i ett videoklipp som de publicerat på Youtube.com på nätet.
Det korades många vinnare i olika kategorier bland företagen och vill man veta vilka som vann nomineringarna kan man ta del av detta genom att besöka Härnösands Kommuns hemsida. För att göra det lite bekvämt för er läsare lägger jag in länken här. Konferencieren hade ett digert arbete.

http://www.harnosand.se/naringslivocharbete/nyheter/nyhetsarkivnaringsliv/

Här kan man ta del av vinnartruppen och motiveringarna till deras vinster och man kan läsa mycket annat också.
Det var en mycket förnöjsam företagsgala som enheten Näringsliv och Arbete i Härnösands Kommun anordnade! Jag som deltagare tackar allra ödmjukast! Jag hade det mycket trevlig!

©Linda Åberg Luthman – Höga Kusten Poeten.
F:a Levande Text 2012

Leave a Reply

