Lustfyllt – Tack Trafikverket!


Foto: Linda Åberg Luthman, 2010.
Tankekåpan. Foto: Linda Åberg Luthman 2010

Vårt lusthus.

Så kom det till oss förra året innan vintern, lusthuset, det ska vi tacka Trafikverket för. Men det är ju ganska rimligt att vi fick det då huset stod här innan de fick för sig att byggan Botniabanan härintill. Trafikverket kallade det för bullerskydd. Jag kallar det för min Tankekåpa. Det blir bra det här, tänkte jag när jag klev in i det lilla huset när allt var klart. Jag har en inre vision om att jag ska kunna sitta här och skriva på min laptop. Att jag ska få inspiration av allehanda ljud från min omvärld, få njuta sommarens dofter. Slåss med myggen lite, känna i ryggen hur älgen står i skogsbrynet och spanar på mig. Räven med sina valpar kommer kansker förbi och tar sig en titt i vår trädgård om det finns något att “offra” sig över.
Här kan vi avnjuta diverse luncher och middagar. Slörpa kaffe dagarna i ända och sent på kvällen en och annan lykta tända.
Vi får väl se hur det blir med allt det där tänkandet, skrivandet och görandet.
Först får vi se till att få ordning på lusten i lusthuset, göra det riktigt komfortabelt.
Komfortabelt lustfyllt.

©Linda Åberg Luthman – Höga Kusten Poeten

F:a Levandet Text.

Foto: Linda Åberg Luthman.

Leave a Reply

