De fyra elementen – på skånska.


Foto: Sten Luthman.
Snårestad i ljuvliga Skåne! Foto: Sten Luthman

Jag håller mig fortfarande kvar i Skåne rent tankemässigt. Jag känner att jag ännu inte skrivit klart om Skåne och dess vackra landskap. Då min förra bok “Getingen och Jag” handlade om mitt skrivande under olika decennier i mitt liv så ska jag i detta bokprojekt mer koncentrera mig på Skånes demografi, geografi, fysionomi! Det lät något det, men det behöver inte bli så avancerat.

Så här kan jag skriva om havet, jorden, staden och byen – alltså fyra skånska element. de är värda att skrivas om då Skåne tillhör ett jordbrukslandskap omgärdat av hav och dessutom har många pärlor utspridda i landskapet i form av städer och byar.

Ja, vi får se vad det blir av det, men spännande är det! Det är charmen med att skriva! Man vet aldrig hur det blir. På det sättet är det i min värld i alla fall!

Leave a Reply

